15 Eylül 2007

Değerlendirme: İzlanda & Britanya

Mind The Gap - Boşluğu Zikretmekİzlanda
Dünyanın en güney kentini (=Ushuaia ve dolayları) görmeme müteakip en kuzey başkentini de görme arzusuyla Reykjavik uçağına atlayıp gittim İzlanda'ya. Geziyi özellikle beyaz gecelere denk getirerek vesileyle kafamın bir türlü basmadığı "güneş nasıl hiç batmayabilir, eğer topu topu 1-2 saatliğine batıyorsa nereden batar nereden doğar" gibi sorular bütününe de cevap bulmak niyetindeydim. Cevap da buldum nitekim. Meğer bu günlerde güneş kuzeyin az batısından batar, 1-2 saat kaybolduktan sonra az doğusundan doğarmış...
Reykjavik civarlarında geçirdiğim 3 günde bir jeotermal elektrik santrali yapımı sırasında istemdışı ortaya çıkmış masmavi sıcak havuzcuk Blue Lagoon'u ziyaret ettim; Strokkur Gayzeri, Gullfoss Şelalesi ve Kerith Krateri'nden ibaret Golden Circle'a katıldım.
Bunların haricinde İzlanda deyince aklımda kalacaklar: Astronomik fiyatlar, sakin (tamam biraz fazla sakin) insanları, adaya ay görünümü veren püskürük kaya formasyonları, balık, soğuk, balık, soğuk ve astronomik fiyatlar.
Harcamayı azaltmak için, yemeğinizi süpermarketlerden alabilirsiniz. Konaklama konusunda ise biraz erken rezervasyon yaparak ve HRS'yi kullanarak uygun fiyatlı otel bulabilirsiniz.
(***)

Britanya
Londra metrosunun mottosu "Mind The Gap" anonsunun ardında çok önemli işaretler olduğunu düşünürüm oldum olası. Basit bir basamağa dikkat çekme uyarısından çok "Boşluğu zikret - Bugün hiç boşluğu düşündün mü" gibi bir anlam ararım kelimeler ardında. Yine bu anonslar sonrası uhrevi bir silkinişle Londra metrosunda başladığım Britanya yolculuğum İzlanda molasının ardından K. İrlanda ile sürmüştü.
K. İrlanda'da Giant's Causeway ile başlayıp IRA'nın kalesi Derry'ye gittim. IRA ne halde bir göreyim istedim. Etnik bazlı görünen anlaşmazlıkların çoğunun altında aslında ekonomik sebeplerin yattığı gerçeğiyle burada da yüzleştim. Yıllar boyu birbiriyle didişip duran Katolik İrlandalılar ile Protestan İngilizler gelir seviyeleri ve yaşam standartları aşağı yukarı aynı olunca artık didişmez olmuşlar. Yakın zamanda da elele verecekler gibi görünüyor.
Ortaçağ'daki görüntüsünü aynen koruyan Edinburgh ve Highlands İskoçya'daki duraklarımdı. Beatles'ın memleketi liman şehri Liverpool, dünyanın en uzun isimli yeri Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, trip hop'un doğduğu Bristol, sevimli roma hamamı kenti Bath, uzaylı yapımı (!) Stonehenge ve Galler'in başkenti Cardiff diğer duraklarımdı Britanya'da...
(***½)

Londra'ya bir bakış - Thames kıyısıİzlanda coğrafyası - KartpostaldanNesjavellir Jeotermal Elektrik Santrali - Türkiye'de de konuk ettiğim Filipin asıllı ABD'li arkadaşım June ve benGiant's Causeway - K. İrlanda
Edinburgh Kalesi - İskoçyaİskoçya tepeleriLiverpool - Gece

İzmir

Etiketler: ,

3 Comments:

Blogger alimerginoglu said...

Yazılarınızı keyifle okudum. Tebrikler! Gezginliğe ve paylaşmaya devam!
Alim Erginoğlu - www.alimrachel.blogspot.com

9/1/09 14:29  
Anonymous Adsız said...

harikasiniz başka kelime bulamıyorum..2 günde okudum hepsini..emeğinize,yüreğinize aklınıza ve ayaklarınıza sağlık bir sonraki maceranızda buluşmak ümidiyle..

16/5/09 14:57  
Blogger Gurcu.gezgin said...

Gezginleri tek bir çatı altında toplamak ve onların gezilerini konu alan hikayeleri okuyucuya ulaştırma amacı ile doğmuştur.

İlginizi çekerse iletişime geçebilirsiniz.

 

2/4/20 22:53  

Yorum Gönder

<< Home